Användarinstruktion för porttelefon och passersystem

Om ni önskar använda porttelefonen måste ni registrera ert telefonnummer och namn, detta görs via en felanmälan på https://www.sbc.se/kontakt/felanmalan/ för föreningen "Göta". Använd kategori "Övrigt". Ange namn och respektive telefonnummer som ska registreras, samt adress och lägenhetsnummer. Om ni har fel telefonnummer, namn eller något annat problem gör ni också en felanmälan till SBC. Det går också att ringa till SBC:s Kundtjänst på 0771-722 722.

Lås upp/ öppna dörr

Håll upp taggen mot siffran 5 på läsaren/porttelefonen. Systemet låser då upp dörren.

Öppna med telefonen

Det finns tre sätt att öppna entrédörren via porttelefonen:

  1. Gästen letar upp namnet i porttelefonen och trycker på telefonen. Detta ringer till det registrerade numret så gästen kan identifiera sig. Denna metod är tillgänglig mellan 08:00-21:00. Använd “5” för att öppna, eller avsluta samtalet för att inte öppna.
  2. Gästen trycker “B” och slår sedan in medlemmens (registrerade) telefonnummer. Detta ringer upp medlemmen precis som under punkt 1. Detta kan göra när som helst på dygnet.
  3. Medlemmen ringer till porttelefonen ifrån det registrerade telefonnumret, detta låser upp dörren omedelbart.

För att ta reda på vilket nummer som går till “er” porttelefon, använd porttelefonen enligt punkt 1 eller 2 och spara det inkommande numret.

Om ni har frågor, vänligen anmäl detta till information@brfgota.styrelseproffset.se